Till våra tävlingsledare

Vi vill önska er alla ett gott slut och ett gott nytt agilityår 2016 med att förse er med era nya klubbkonton för SAgiK Tävling.

Vi kommer skapa era klubblogin vartefter ni hör av er och begär ett sådant. Kontakta SAgiKs kansli och be om inloggning för er klubb. Vi vill att ni i mailet uppger för- och efternamn samt klubbtillhörighet så kommer det ett mail i retur med användarnamn och lösenord i formatet: ertklubbnamn/lösenord.

Skärmavbild 2015-12-28 kl. 11.46.03

 

Observera att ni bör hitta på ett nytt eget lösenord efter det att ni loggat in första gången.Ni måste också ändra den mailadress som ligger inlagt på kontot för att kunna använda glömt lösenord-funktionen. När klubben fått sin inloggning så börja med att kontrollera att den fungerar. Väl inloggade tar ni en titt under ”Vårt Konto” och ”Klubbinformation”.

Ni själva får fylla i all relevant data som behöver finnas. Det är idag “hittepå” mailadresser och ni behöver lägga in er klubbs mailadress. Något att tänka på vad gäller mailadresserna är att en mailadress bara får användas på ett enda konto i SAgiK-tävling. Därför är det smart att använda en “klubbadress” som inte tillhör en person utan som t.ex. agilitysektorn eller tävlingsledarna har tillgång till. Alltså en mailadress som inte kommer användas av någon tävlande i dennes egen profil. Dessutom glöms det ofta bort att ändra mailadressen när någon slutar/flyttar/byter mailadress så på det här sättet är det alltid rätt mailadress.

När ni är klara med detta så går ni vidare till ”Våra tävlingar” alla tävlingar fram till den 30 juni ska finnas med, om er tävling inte gör det så lägger ni till tävlingen själva samt skickar ett mail till Tävlingskommittén

Kontrollera alla era tävlingar fram till den 30 juni så att det är rätt uppgifter för er tävling, så som datum, plats, klasser m.m. För att komma åt varje specifik tävling trycker ni på datumet, där finns en knapp med ”redigera tävling” där trycker ni för att tex lägga till inbjudan och PM. Är det något som blivit fel med era tävlingar när vi lagt in dem i systemet och ni själva inte kan redigera felet så kontaktar SAgiKs kansli

Om ni har en planerad tävling efter den 30 juni och framåt så trycker ni på ”ansök om ny tävling”. Med detta utskick bifogar vi ett hjälpdokument som visar hur du ansöker om tävling. Om ni behöver mer hjälp finner ni en instruktionsfilm här.

Ansökningsperioden för tävlingar juli-september avslutas egentligen den 31 december, men eftersom vi byter system så har vi valt att flytta fram sista ansökningen till den 31/1. Från och med perioden juli-september så kommer enbart Tävlingar i avslutad period granskas och godkännas. Tävlingar som är ansökta för framtida perioder behandlas när ansökningstiden för den perioden gått ut.

Vi ser fram emot ditt mail med önskemål om kontouppgifter!

Föregående nyhet

Support SAgiK Tävling

Nästa nyhet

God Jul

Våra huvudsponsorer