SAgiK Tävling- kända problem

 

– Programmet är segt att klicka runt i.

SVAR: Evry har haft stort fokus på prestandafrågan och har genomfört flera åtgärder för att lösa detta. Vartefter fixar och uppdateringar kommer in, eller när det är hög belastning, kan det till och från bli lite segt, men som helhet hoppas Evry på att problemet ska vara löst. Upplever du fortfarande programmet som segt, hör av dig till supporten och berätta när och var i programmet du upplever att det är långsamt. Prestandan är viktig och Evry vill veta om du upplever problem.


– Måste jag klicka ihjäl mig när jag ska anmäla flera hundar till flera klasser på en tävling?

SVAR: Håll ut! Det är framtaget en smidig funktion för snabbanmälan och den kommer dyka upp i framtida uppdateringar.


– Jag ser inga resultatlistor.

SVAR: I nuläget måste man logga in för att se resultatlistorna. Det kommer uppdateras till att alla startlistor och resultatlistor blir publika från och med tävlingsdagen.


– Jag kan inte anmäla till tävling.

SVAR: Kolla så att du har skapat ett ekipage (hund + förare) under Mitt konto/Mina ekipage. Det är ekipaget som du sedan anmäler till tävlingar.


– Jag kan inte registrera min blandrashund/oregistrerade hund.

SVAR: Skriv in ditt tävlingslicensnummer som TAVLIC samt siffror utan mellanrum, t ex TAVLIC123456. Även för renrasiga hundar är det viktigt att skriva in registreringsnumret helt korrekt som i SKKs hunddata så rätt hund hittas.


– Vår klubb har inte medlemsnummer.

SVAR: Fyll i ditt namn istället.


– Jag kan inte lägga till min hunds foto/jag har någon annan hunds foto på min hunds sida.

SVAR: Funktionen är inte stabil ännu, vi jobbar på det.


– Klubbarna ligger i konstig bokstavsordning och jag hittar inte min.

SVAR: Å och Ä läses av databasen som A och Ö som O vilket gör ordningen på listan lite knasig, så bläddra lite till. Till exempel kommer Örebro före Orust. Detta kommer att rättas till.


– Jag försöker lägga till min hund, när jag trycker på registrera får jag felmeddelande “Denna person finns redan registrerad” och så kommer jag inte längre.

SVAR: Kontakta supporten på mailadressen support@sagiktavling.se för hjälp.


– Jag kan inte lägga till förare/ekipage.

SVAR: Kontakta supporten på mailadressen support@sagiktavling.se för hjälp.


– Jag får problem när jag gör en betalning.
SVAR: Kontakta supporten på mailadressen support@sagiktavling.se för hjälp.


 

När jag skrivit in mitt lag i den ordning vi tänker starta blir det sedan en helt annan ordning när jag sparat laget och i anmälningslistan ligger det på bokstavsordning. Man ser inte lagnamnet heller.
SVAR: Vi är medvetna om detta och det kommer att rättas till innan lagtävlingen går av stapeln.


 

Frågor: Support